måndag 29 mars 2010

Hög tid i väntans tider!


Hög tid att skriva lite om det otroliga, fantastiska härliga vi har framför oss och är mitt uppe i!
Jag har inte enbart ätit för mycket pannkakor för att få till kaggen som syns på profilbilden.

Nej, det ligger en liten tjej där inne och väntar på att få komma ut!
Vi är så glada och lyckliga!
Idag går vi in i vecka 23 och det känns än så länge som att tiden går rätt så fort men vi får väl se om jag säger det samma den sista månaden. Vi är beräknade till den 1:a augusti.

Jag mår än så länge toppen och känner mig inte speciellt tung, bara lite extra andfådd och lite nästäppt men det är det ju värt. Mådde illa två veckor i Thailand så jag måste säga att jag är grymt lyckligt lottad.
Hoppas jag brås på min mamma som aldrig mått så bra som när hon var gravid :-)

Allt har sett normalt ut på alla undersökningar. Mitt (h,känns det som ibland)järn värde var lite lågt sist så jag har börjat med tabletter men det känns ju som mer regel än undantag när man pratar med folk. Bra sockervärde, magen växer som den ska och hon sparkar galet mycket! SÅ kul!

Vi har försökt att inte köpa en massa saker än men såklart kan man ju inte hålla sig så det har blivit en del kläder och några småsaker till lillan samt att vi fixat med skötbord och beställt vagn som kommer om c:a 2 månader. Det blev en Teutonia Fun eftersom vi hört mycket positivt om den och att det är liten och lätt. Hoppas på att den är bra.

Man kan säga att vi går som i ett litet lyckorus hela dagarna och det är verkligen så häftigt som jag förväntat mig att känna denna lilla människa växa inuti!

1 kommentar:

  1. Va roligt att du ahr börjat skriva här på bloggen igen. Visst är det härligt att ha en liten människa i magen, helt otroligt!
    Det är så svårt att låta bli att handla till bebisen. Men det gäller att hålla i plånboken annars blir den snabbt tom. (Iaf om man är på bebisavdelningen)
    Klappa om magen från mig! Kram Johanna

    SvaraRadera