fredag 23 juli 2010

Usel.

Jag är verkligen usel som bloggare.
Inte värd namnet!

Allt är fint med oss och med bebis, vad vi vet!
På söndag är det en vecka tills hon ska komma ut om hon vill komma i tid.
Jag kan inte fatta att det gått så snabbt. Ibland känns det som nyss vi fick veta att vi skulle få barn.
Jag har varit sjukskriven sedan den 3/6 pga mitt låga blodtryck, det gjorde att jag höll på att svimma allt som oftast och det fungerar dåligt när man jobbar som tolk och tillbringar stor del av sin tid på kommunala färdmedel...



Sedan jag blev sjukskriven har jag mått mycket bättre. Har tagit saker och ting i min egen takt och hoppat över att åka t-bana.
Försäkringskassan godkände dessutom sjukskrivningen utan gnöl (kors i taket) så det kändes extra bra.
Min föräldrapenning är en annan historia, värd ett eget inlägg men vi kan väl säga som så: försäkringskassan står INTE på min kärlekslista.

Lillskruttan är fixerad sedan några veckor tillbaka och jag känner mig tung men mår ändå mycket bra. Har förstått att jag kommit lindrigt undan och haft en fantastisk graviditet trots sjukskrivningen.

Nu är det bara väntan som gäller och det är så spännande!!!

Niclas har haft två veckors semester varav den ena spenderades hemma och den andra (förra veckan) njöt vi i Sorunda. Niclas mamma och pappa åkte en tur norrut och vi passade deras hus.
Helt fantastiskt väder och otroligt smidigt med hus. Bara att ta med sig sin kaffe, sin mat och sina saker ut och njuuuuta. Verkligen sugna på att flytta från denna lilla lägenhet utan balkong efter den veckan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar